lapse toitmine 18.06.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
kui palju peab sööma 3 nädalane laps kelle kaal on 4,7 kg.
annan talle hippi, kuna rinnapiima ei ole. ja kui kaua peavad olema toidu kordade vahe
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Imik sööb keskmiselt 6-8. korda ööpäevas, kuid see võib vahel ka varieeruda, sest kõik lapsed pole ju sarnased. Toidukordade vahe oleks seega keskeltläbi 1,5-3,5 tundi. Kasvades imiku söögikordade arv väheneb. Parimaks näitajaks, kas teie laps saab ikka piisavalt süüa, on tema kaaluiive. Esimesel elukuul võiks kaalutõus olla umbes 600 grammi. Seejärel kuni poole aastaseks saamiseni 800gr ja teisel elupoolaastal 600 gr kuus. Jälgige ka toidusegu pakendil olevaid juhiseid õige kontsentratsiooniga piimasegu saamiseks.
Heade soovidega, dr.Ehala