livial 29.12.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Olen 66.a. naine,pikkus 165,kaal 68.Tervis üsna korras,ravimitest tarvitan Symbikorti ja Liviali.
Olen üritanud 4 kilo alla võtta,kuid ei õnnestu.
1. Kas seda võib põhjutada Livial,mida olen tarvitanud üle kolme aasta.Olen lugenud,et hormoonravi takistab kaalulangetamist.Kas Livial on hormoonravim.
2.Olen nüüd kuu aega tarvitanud HERBALIFE,kuid seegi pole mõjunud.
Kas Herbalife üldse aitab kaalu langetada või on hoopis kasutu reklaamitrikk.Või on hoopis kahjulik.
Tervitades Tiina.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Alustuseks tahaks öelda, et teie vanuses ning teie kaalu-pikkuse suhtega jääte igati normi piiridesse. Seega pole tõsiseks muretsemiseks liigse kaalu pärast küll põhjust, kuid kui tunnete, et paar kaotatud kilo võiksid tõsta üldist toonust, pole ka selles midagi halba.
Livialiga võib olla tõepoolest nii, et osadel patsientidel soodustab ta kaalutõusu. Liviali näol on tegu sünteetilise steroidiga mida kasutatakse hormoonasendus raviks. Ilmselt leidis teid raviv arst selle preparaadi mingite kaebuste põhjal olevat teile sobiva ning seetõttu peaksite ravimi toimeid kui ka kõrvaltoimeid ning vajadust teile arutama oma doktoriga.
Herbalife´i kohta ei saa ma kirjeldust anda kuna viimase nimtuse alla kuulub väga suur hulk erinevaid preparaate, millel väidetakse ühel või teisel moel olevat kaalu langetav toime (jätsite täpsustamata, millist toodet ja kui palju tarbite). Tõepoolest, mõned toidulisandid võivad olla abiks kui inimene teeb muutusi ka oma toitumis-liikumisharjumustesse, kuid iseenesest ükski neist preparaatidest ihaldatud kaalunumbrit endaga ei too. Pigem vaadake üle, kas saaksite oma toitimisrežiimis midagi korrigeerida kui soov kaalu langetada püsib.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev