liigne kehakaal 28.01.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
olen 24 aastane ja mul on 2 poole aastane laps. raseduse ajal võtsin kaalus juurde 28 kg. mul diagnoositi rasedustoksikoos ja tehti erakorraline keisrilõige. peale lapse sündimist kaus kuskil kuu ajaga 12 kg. aeg on mööda läinud kuid hetke seisuga on kehakaal 92 kg. olen selle aja jooksul teinud trenni ja liikunud. toitun suhteliselt tervislikult ning mingit rämpstoitu ei söö. viimaste kuude jooksul magan halvasti ning norksan öösiti.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Alustuseks tuleks ikkagi täpselt hinnata palju päevas energiat saate, palju kulutate. Väljend, nagu seda on, suhteliselt tervislik toitumine, ei näita ju tegelikult midagi. Kui teete trenni mõni kord nädalas, aga ülejäänud päevad ei liigu, siis olete ikkagi kokkuvõttes eluviisilt väheaktiivne. Oma toitumise ja eluviisi hindamiseks saate kasutada toitumine.ee leheküljel olevat keskkonda. Edasi tuleb teha endaleplaan nii liikumise ja toitumise osas. Kui soovite püsivaid tulemusi oleks hea kui vähemalt mõned kuud end täpselt jälgite ja tegevusi-tulemusi kirja panete. Kui jääte hätta, võite tulla konsultatsioonile.
Mis puudutab norskamist, siis siin soovitan minna nina-kõrva-kurguarsti konsultatsioonile. Halb unekvaliteet kindlasti süvendab kaalutõusu.
Parimatega,
dr.Ehala