kehakaal 15.11.16 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 171cm pikk ja kaalun 83 kg
olen aastaid hädas kaalust alla saamisega.
mida peaksin.tegema kust alustama et
Kehakaal langeks?
murelik
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Esimese asjana tuleb analüüsida oma praeguse hetke toitumist ja füüsilist aktiivsust. Selleks võib kasutada internetis olevaid keskkondi (toitumine.ee, nutridata.ee või ka mõni tasuline portaal) ning kui oma oskustest vajaka jääb, tasub minna nõustamisele. Teades, milles on probleem, saab hakata tegema muutusi. Lisaks soovitan mõelda ajale kui kaalunumbrid olid teile sobivas vahemikus. Mida tegite siis teisiti? Siin on oluline võti muutuste sisseviimiseks. Küllalt tihti näen, kuidas vähene uneaeg, ebaregulaarne söömine ja liigne stress viivad ülesöömisele ja sealt kaalutõusuni. Kas need on teiegi probleemid? Veel võib nõu pidada perearstiga, kes saab vajadusel teha tervisekontrolli kui selgub, et kaalutõusu toetavad terviseprobleemid..
Parimatega, dr. Ehala