Kas midagi tõsist? 28.04.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, olen 18 aastane tüdruk. Olen 163cm pikk ja hetkel 44-45 kg. Tavaliselt on mu kaal olnud 48-49, kuid nüüd viimasel ajal on kaal hakanud langema ja see teeb mulle muret. Söögiisu pole ka, söön ainult siis kui kõht väga valutama hakkab aga siis ka hästi natuke, sest isu nagu pole üldse. Samuti olen pidevalt väga väsinud, isegi siis kui midagi eriti ei tee. Pidevalt on valud kõhus, eriti seal rinnakorvi all, nn "kolmnurgas". Vahest on valud ka munasarja piirkonnas, eriti paremalpool alakõhus.
Arsti poole pole veel pöördunud, kuna ei tea kas see on ikka probleem.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Võttes arvesse teie kirjas toodud kaebusi peaksite pöörduma nii perearsti kui günekoloogi vastuvõtule. Olete tugevas alakaalus ning vaja on selgitada, mis on selle põhjus. Väike kaalunumber ja puudulik toitumine ainult süvendavad kaebusi kui ka väsimustunnet.
Parimatega,
dr.Ehala