Pidev näljatunne 10.07.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul on mure pideva näljatundega. Sööd nagu kõhu täis ja mingi aja pärast tahaks nagu jälle. See ei ole küll pidevalt, aga olen märganud, et kui mingi aeg tarbisin omega-3 tablette (kõrge kolesterooli pärast), siis ei olnud probleeme. Kui enam ei tarbinud, siis mingi aeg tekkis pidev näljatunne. Sellega kaasnes veel vahel kerge peavalu (esineb harva), uimasus, ärevus, nõrkus, sisemine värin, tasakaaluhäired, higistamine. Veresuhkur on olnud üldiselt normis (5,0-5,5). Söön suhteliselt tervislikult ja mitmekülgselt. Kehakaal stabiilne viimastel aastatel. Alkoholiga ei liialda, suitsu ei tee. Kas mul võib olla mingi aine-vitamiini puudus või on midagi liiga palju?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Üks näljatunde põhjustest võib olla mingite toitainete sh. vitamiinide puudus, millele viitaks justkui ka teie parem enesetunne ajal, mil tarbisite omega-3 toidulisandit. Põhjusi on aga teisigi: magamatus, kõrge stressifoon, ärevus, seedetrakti probleemid, toidukordade ebaregulaarsus, jmt. Kaebuse püsides võib pidada nõu perearstiga või tulla lisaks toitumisnõustamisele.
Heade soovidega, dr.Ehala