Buliimia? 08.03.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Ma ei ole 100% kindel, kas see on just see, mida mina arvan, kuid sümptomite põhjal, ma arvan, et on. Ma arvan, et mul on/ hakkab tekkima buliimia. Ma suudan kogu päeva süüa normaalselt, aga õhtul ootan juba, et kõik magama läheks ja söön ühe korraga sama palju, kui päeva jooksul kokku olen söönud.
Aga ma ei oksenda välja - mul pole okserefleksi + see on minu jaoks kuidagi vastuvõetamatu. Ma teen ka trenni.
Ma pole kellelegi sellest rääkinud. Aga ma nii tahaks normaalselt süüa... aga ma ei suuda oma söömist kontrollida.
Ma kaalusin kuskil aasta aega tagasi pea 8 kilo vähem kui praegu kaalun. Tegin regulaarselt trenni (3-4x nädalas) ja toitusin tervislikult (ei näljutanud) Ja olin tõesti vormis. Aga mingil hetkel kõik nagu tüütas ära - see ei muutnud midagi. Tundus, et pole vahet, milline ma välja näen, elu on ikka samasugune. Seega jätsin trenni ja sõin mida tahtsin.
Ma ei taha olla piitspeenike, selles suhtes ma suudan mõelda selgelt. Ma tahan lihtsalt vormis olla. Aga päeva lõpus ma nagu murdun ja pärast on nii paha olla. Olen normaalkaalus ( kehamassiindeks 20).
Ma väga tahaksin, et kodus oleks rohkem värsket toitu, aga kuna mu perekond on nagu eesti pere ikka, siis praekartul ja juustuvõileib on nagu igapäevane toit. Ei ole ka kõige rikkamast perest, et saaksin eraldi endale toitu osta või paluda.
Kusjuures, kui ma olen sõpradega või väljas, siis on kõik normis. Ma lõpetan siis, kui tunnen, et kõht on täis, kuigi kiusatus, et võiks veel süüa, on suur.
Loodan teie kiirele vastukajale!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui toitumisega seonduv on ühel või teisel moel saanud sundmõtteks, siis on võimalik ka tõsisema toitumishäire väljakujunemine. Raske on kirja põhjal üksi otsustada, millega täpselt teie puhul tegu on. Teie seisundi täpsustamiseks kutsuksin teid vastuvõtule TÜ Kliinikumi Tallinna filiaali meestekliinikusse aadressil Gonsiori 3. Registreeruda saate aadressil toitumine@kliinikum.ee
Parimatega, dr.Ehala