Madal vererõhk ja toitumine 20.07.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Millised toiduained või toidulisandid tõstavad vererõhku? Vererõhk on madal olnud alati, süstoolne u 110 mmHg, diastoolne 60-70 mmHg. Pulsisagedus 42-53 x'. Madala rõhu tõttu on uimane olla ning raske on taluda kuuma välisõhutemperatuuri.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Saan kirja põhjal aru, et teie vererõhk ongi alati madalapoolne olnud. Enne kui rääkida toitumisest, siis juhul kui tervise poolt vastunäidustusi pole soovitaksin leida endale sobiv füüsiline tegevus. Sportimine või ka võimetele vastav regulaarne füüsiline koormus parandavad kindlasti enesetunnet. Samuti on head veeprotseduurid. Toitumise puhul pidage silmas, et te korraga ei sööks liiga suuri toidukoguseid ning et toidukorrad oleks enam-vähem regulaarsed. Vältige liiga pikki pause toidukordade vahel. Liigselt ületöödeldud, kõrge rasvasisaldusega, toitainetevaene toit teeb samuti enesetunde halvemaks. Jälgige, et igapäevaselt sööksite piisavalt köögivilju ja puuvilju. Samuti ei tee paha mõni tass kohvi, kuid kofeiini sisaldavate jookidega liialdada ei maksaks. Viimasel võib olla hoopis vastupidine toime. Kohvi kõrval on näiteks teretulnud ka roheline tee. Jälgige sedagi, et jooksite päevas piisavalt vett, sest vedelikupuudus võib uimasust süvendada. Toidulisanditest võib proovida näiteks ženšenni või guaraanat.
Heade soovidega, dr.Ehala