Maovähendamine 23.02.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Kehamassiindeksi alla 40 ma küll ei mahu, aga olen 170 cm pikk, kaalus 80kg. See on minu jaoks liig, mis liig. Olen üle 10 aasta aasta proovinud erinevaid dieete, vahel edukalt, vahel tulutult. Mul on söömisega nii, et satun sööma ja unustan end ja pärast on paha. Olen ummikus ja ainsa pääseteena tundub op.
Loomulikult on takistuseks raha. Mis protseduurid peaksin läbima ja milliseks kujuneks kogu maksimus.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Maovähenduslõikus tuleb kõne alla kui kehamassi indeks on 40 ning teatud haiguste puhul ka kehamassi indeksiga 35. Muudel juhtudel lõikust kõne alla ei võeta. See ei ole kerge kaalulangetamise tee ning ei lahenda probleeme iseeneslikult kui juhtumisi ajakirjandusest peaks taoline mulje olema jäänud. Kuna mainite madalat enesehinnangut, siis soovitan teile psühholoogilist nõustamist koos toitumisnõustamisega, et enesega paremini toime tulla ja rahu sõlmida. Tähtis on teha püsivaid muutusi oma elustiilis ja toitumises, mitte lühiajalisi muutusi (dieedid, jmt),millele enamjaolt järgnevadki tagasilöögid.
Heade soovidega, dr.Ehala