Toitumishäire? 15.10.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mida edasi teha?
Tere mu probleem on selles, et ma hakkasin suve alguses trenni kõvasti trenni tegema ja umbes suve keskel läksin oma 1200 kalori dieedile. Suve algul kaalusin 57 aga reieümbermõõt oli 58, nüüd siis kuni septembri keskpaigani kuskil pidasin 1200-kalorist dieeti ja tegin trenni jne edasi, kuid siis avastasin, et mul selgroog lausa paistab välja ja selg täiesti kont ülevalt poolt. Nüüd siis reieümbermõõt 50 kuskil ja kaal 45. Olen nüüd hakanud natukenegi normaalsemalt toituma, rohkem kaloreid vähemalt, ning üks päev nädalas, kus söön jäätist ja mingit šokolaadi jne, ehk selline hea päev. Aga kuidas tõsta kaalu, et mitte jälle paksuks minna, seljale võiks jah tulla mingi polster aga jalad tahaks küll selliseks jätta. Hetkel käin 3 korda jõusaalis ja üritan niisama palju liikuda, kui on võimalik, sest praegu on kool ja pole aega. Mida süüa ja mis edasi teha?
Võibolla on asi ka selles, et ma ei treeninud selga eriti üldse.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teadmata teie pikkust ei saa ma anda küll mingeid täpseid soovitusi, kuid igal juhul olete endale oma käitumisega kasu asemel kahju toonud. Kirjas toodud koormustel treenimine eeldab väga hästi läbimõeldud toitumiskava, et tagada organismile kõik vajaminevad toitained, mida 1200 kcal/päevas teile kindlasti ei taga. Teie eas noorte naiste sagedane suur soov on kaotada oma kehalt iga viimnegi rasvagramm, kuid organismis oleval rasval on tätis roll kogu keha funktsioneerimises ning teie vanuses on eriti oluline hormoonide normaalne töö, mis omakorda on seotud rasvamassiga kehas. Normaalseks peetakse naiste puhul rasvasisaldust kuni 30% kehamassist. Liigvähene kaloraaž ja läbimõtlematu treening võivad viia aga selleni, et kaotate liialt rasvamassi kui ka lihasmassi ning keha pumbatakse piltlikult öeldes kõigist vajaminevatest toitainete varudest tühjaks. Miks ma sellest nii pikalt kirjutan on mu tunne, et just selles suunas need asjad hetkel liiguvad. Taoliste dieetide halvad toimed ei pruugi ilmneda kohe ja sestap soovitan teil kindlasti pidada nõu mõne spetsialitiga. Tore on, et teile meeldib aktiivne eluviis, aga see peaks andma rõõmu, mitte enesepiitsutuse näol seda ära võtma. Ise saate lugeda toitumisest ja treeningust näiteks toitumine.ee, nutridata.ee või ka kaaluabi.ee lehekülgedelt. Hetkel keskenduksin toitumiskava parandamisele mitte uute harjutuste lisamisele olgu siis seljapiirkonnale või mujala
Heade soovidega, dr.Ehala