Südamerütmi kiirenemine pärast söömist 03.02.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tervist.
Mul on selline mure, et süda hakkab kiiremini ja tugevamalt lööma pärast seda, kui ma olen kõhu täis söönud, samuti hakkab ka pea ringi käima...või noh, selline tunne, et pea on nagu paks. Seda juhtub ainult siis, kui koolis on pikad päevad ja kõhu söön alles siis täis, kui koju jõuan ning natuke aega peale seda see jama hakkabki.
Koolis on mul tavaliselt paar šokolaadi batooni kaasas, mis ma tundide jooksul ära söön ning hommikul, enne kui kooli lähen, söön tavaliselt paar võileiba ära.
Käin gümnaasiumis ning mul on natuke kõrge vererõhk 140/80, kaal on normis.,..kui siis mõni kilo allapoole ideaalist.
Küsimus oleks siis, kas ma peaksin midagi muutma oma toitumisharjumustes või on see probleem midagi sellist, mida peab laskma uurida?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Ilmselt on toidukordade vahed liiga pikad ja siis kui lõpuks korralikult sööte on see organismile liialt suur koormus. Võin vaid soovitada, et jaotaksite oma päevased söögikorrad ühtlasemalt (toidukordade vahed ei tohiks minna üle kolme-nelja tunni). Väikese batooni söömine teid siin ei aita. Kirja järgi jääb mulje, et ka hommikusöögi kaloraaž võiks olla pisut suurem kui vaid paari võileiva jagu. Lisage sinna näiteks vähemalt üks klaas mahla või mõni puuvili ja mõni piimatoode (veidi kohupiima, kodujuustu, jogurtit, vms).
Heade soovidega, dr.Ehala