Keel kaetud valge katuga 28.03.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Mul on keel kaetud õrna valge katuga, aga taga osas on seda tunduvalt rohkem ja nii on see juba pikka aega. Soovin teada, kas pean toidumenüüs mõnele toiduainele suuremat tähelepanu pöörama ja siis millistele või olen pikemat aega valesti toitunud ja mõni organ on alustanud streiki?
Ette tänades,
Edit
:)
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Valge (häiriv) katt keelel võib olla seotud väga erinevate põhjustega, sealhulgas ebakorrapärase toitumisega, suitsetamisega, alkoholi liigtarbimisega, aga ka teatud ravimite tarbimisega, organismi immuunsüsteemi kurnatusega, jpm
Kui katt on eriti tugev keele tagaosas võib olla põhjuseks mao-söögitoru refluks (tagasivoolu haigus), kuid kirja põhjal seda diagnoosida siiski ei saa. Soovitan teil pidada nõu oma perearstiga ja uurida, kas muretsemiseks on üldse põhjust.
Heade soovidega, dr.Ehala