Vitamiinipuudus? 16.02.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen meesterahvas, 35, ülekaalu pole. Kuidas ja kas oleks võimalik mõõta vitamiinide taset organismis (näha organismi hetkeseisu)? Viimasel ajal on tekkinud jäsemete suremine ja kohati ka südame rütmihäired. Liigesed krabisevad. Stress/kerge depressioon on juba olnud pikemat aega (aastad). Teen vähe liikuvat vaimset tööd, kuigi üritan päevas ikka tunnikese jalutada ka. Päris rämpstoitu ei söö, kuigi näiteks piima pole ammu enam joonud (klaas kefiiri ehk päevas). Kas tegu võib olla vitamiinipuudusega? Soovitusi? Tänan.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teatud vitamiinide ja mineraalainete taset on võimalik vajadusel verest määrata. Samas tuleks aga alustada oma eluviiside ja toitumise korrigeerimisest, et parandada nii meeleolu kui tõsta organismi üldist toonust. Soovi korral olete oodatud nõustamisele (reg: 533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala