söömishäire 17.10.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, ma vajaks natuke abi. Mul on söömishäire. Arvan, et ortoreksia ja anoreksia segu. Asi algas juba 8 kuud tagasi, 5 kuud tagasi ma sain aru, et peaksin rohkem sööma ja ka tegin seda, aga ilmselt ei olnud kogused siiski piisavad ja kaalulangus jätkus, kuigi ma seda enam ei tahtnud. Nüüd on asi nii kaugel, et mu kehal vist ei ole enam mingeid varusid ja kuigi ma tean, et ma pean rohkem sööma, ei tea ma seda, kui palju. Sest ma pole enam 8 kuud normaalselt söönud. Olen üliõpilane, elan üksi ja käin kodus väga harva ning ühikas elades ei tunne ma end halvasti, sest ma ei tea palju ma kaalun ja siin ei ütle ka keegi, et ma olen liiga peenike. Kodus kaalun end ja kardan lihtsalt ära surra, sest ma kaalun nii vähe. Kas ma peaksin endale ühikasse ka kaalu ostma, et ma saaksin oma kaalu jälgida või tekitaks see äkki probleeme juurde, kui ma jälle oma keha kontrollima hakkaks. Samas kui ma äkki koju minnes VEEL vähem kaalun, kardan, et mul tekib paanikahoog ja ma võin päris ära keerata. Mida ma tegema peaks? Kas ma peaksin rangelt kaloreid ja kaalu jälle jälgima ja kui palju kaloreid ma sööma peaks, et juurde võtta. Kalorite järgi söömise juures kardan ma seda, et kui mingi kindel norm muutub kohustuslikuks, ei suuda ma toitu nautida ja äkki kaob isu üldse. Põhiline hirm praegu ongi selles, et äkki mul pole isu ja pean vägisi sööma hakkama(siiani on isu olnud, aga ilmselt mitte piisavalt) Üks asi veel, kuidas trenniga on? käin praegu palju jala(kuni 1,5h päevas, 5-8km), kas see on normaalne või liiga palju? Olen 20aastane, 176cm pikk ja kaalun alla 50.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Tänan pika ja põhjaliku kirja eest. Minu soovitus oleks pöörduda siiski antud probleemiga arsti poole, sest vajate nõu ja abi oma toitumise kui ka füüsilise koormuse tasakaalustamiseks. Kui olete Tartust võite pöörduda TÜ Kliinikumi Psühhiaatriakliiniku juurde kuuluvasse toitumishäirete keskusesse, kui Tallinnas, siis võite tulla minu vastuvõtule (reg:533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala