Kolesterool 05.10.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen saanud perearstilt hurjutada, et juba teist aastat on kolesterooli näit +/- 7,7 - samas ei saa kuidagi aru, mida ma peaksin tegema, et see nii kõrge ei oleks. Kuidas või millega seda näitu kõige kergemini alla saab? Püüan toituda tervislikult, liigun piisavalt. Kas mingiks takistuseks/põhjuseks on näiteks suitsetamine ja liigne kohvi joomine?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Probleemi täpsemaks mõistmiseks ja toitumisnõuannete saamiseks võite alustada internetilehekülje kolesterool.net lugemisest. Samuti tasub proovida loobuda suitsetamisest. Kui vaatamata menüü korrektsioonile jäävad kolesterooliväärtused kõrgeks, tuleb ilmselt alustada tablettravi.
Heade soovidega, dr.Ehala