3 astme hüpertoonik 24.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
kuna olen aastaid olnud ülekaaluline siis ei saa kuidagi oma vererõhku kontrolli alla pidevalt on rõhk üle 200 ja nii juba aastaid enesetunne on kohutav sellest tervisehäirest tingituna olen pidevalt pingas ja väsinud aga olen üritanud ise dieeti pidada aga pole
andnud tulemusi ja olen loobunud kaalun 105 kilo kust võiks leida abi.elan maal ja siin puudub dieet arst kes aitaks koostada õige toitumis menüü.olen nõus käima tartusse sest kui ma abi ei saa siis pole infarkt enam kaugel
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaalulangus aitaks kindlasti kaasa vererõhu normaliseerumisele, kuid soovitan teil oma arsti juures üle vaadata ka võimalikud raviskeemid ning leida teie jaoks antud hetkel parim. Vererõhuväärtused, mida mainite kirjas, on välditavad kui saada paika õige raviskeem. Sobiva raviskeemi leidmine võib aga võtta teinekord aega. Oluline on seegi, et peaksite ise väga täpselt ravijuhistest kinni.
Kaalulangus ei ole lühiaegne projekt, vaid tõsine soov, millega peavad kaasuma püsivad muutused teie elustiilis, sealhulgas toitumis-liikumisharjumustes. Kuna elate maal ja vastuvõtule tulek on raskendatud, siis alustage sellest, et teete endale selgeks tasakaalustatud ja tervisliku toitumise alused. Neil teemadel on kirjutanud palju meie enda tunnustatud spetsialistid: M. Maser, T. Vihalemm, S.Teesalu, M. Zilmer, jt (materjale antud autorite sulest leiate nii internetist kui raamatulettidelt). Minu andmetel on Tartus Esmedi meditsiinikeskuses olemas ka kaalukabinet (Ülikooli t 4, tasulisele vastuvõtule registreerimine toimub telefonil 745 6478).
Heade soovidega, dr.Ehala