mure 25.06.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere !
Mul on suur mure. Nimelt on mul enda vanuse kohta liiga pisikesed rinnad. Olen 15 ning vaadates oma sõbrannade partiisid, tunnen ennast ikka ehtsa pesulauana. Ehk oskate aidata, milles on asi. Olen ise ka peenike. Pikkust on 167 cm ning kaalun 45 kg. Kuidas hindate selle kaalu ja pikkuse suhet? Olen ma tõesti alakaalus, nagu paljud on seda mulle korduvalt maininud. Kas rindade suurus sõltub ka sellest, kui palju ma kaalun jne? Oleks ehk kuidagi võimalik mingite toitutega suurendada rasvkudet rinnas, sest olen kuulnud, et rindade põhiosa ongi rasvkude. Foorumitest olen lugenud, et piima joomine aitab või siis rindade masseerimine, mis tekitab parema vereringe ning see omakorda paneb rinnad paremini kasvama. Või on siiski kõige suurem roll geenidel? Olen ka kuulnud igasugustest rinnalihaste harjutustest, kuid need teevad vaid pringimaks, mitte suuremaks.
Vabandan, et nii palju kysimusi, kuid mure on siiski yks ja sama. Loodan, et oskate nõu anda.
Parimat soovides!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Rindade suuruse määrab nii geneetiline-kaasasündinud isikupära kui ka teatud mõttes kehakaal. Sellist toiduainet kahjuks aga pole, mis aitaks teil rasva ladestada vaid kindlale kehapiirkonnale, antud juhul rindade piirkonda. Abi võib olla aga teatud treeningprogrammist, mis arendab rinnalihaseid ja teeb seega ülakeha vormikamaks. Mis puutub teie kehakaalu, siis oluline on see, kas kaal on järsku langenud või olete olnud kogu elu väiksemapoolne. Antud juhul on minu jaoks kaalu tõepoolest pisut vähe, kuid kuna ei tea teie tausta, ei tahaks mingeid järeldusi teha.
Oliline on, et päevas oleks vähemalt kolm söögikorda ning soovides oma keha ülesse ehitada, tuleks jälgida eriti täisväärtuslike valkude söömist (nii loomse kui taimse). Püüdke oma toidulaud hoida mitmekesine ning teie puhul on oluline jälgida oma keha signaale ja tarbida toitu piisavalt, et viimast jätkuks piltlikult öeldes nii ehitusmaterjaliks kui ka kütuseks.
Heade soovidega, dr.Ehala