Dietoloogi? 15.05.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Mul on ülekaaluline tütar - 11 aastane, 158 cm pikkune, vööümbermõõt 82 cm ja puusaümbermõõt 93 cm. Tal on diagnoositud tundlikkus kaseiini, albumiini (kõik piimatooted ja munavalge) suhtes, muuhulgas ei ole ka porgandit soovitav süüa. Mul on mõistus otsas, ei oska pakkuda talle sellist sööki, mis ei tekitaks allergiat, oleks mõistliku kalorsusega ja maitseks talle (sojatooted ei maitse).
Kas on võimalik saada dietoloogi jutule Tallinna piirkonnas?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Saan teie murest aru, sest piimatoodete väljalülitamine võtab ära ühe suure toiduainete grupi, mille hulka kuuluvad nii maitselt meeldivad kui ka laste organismile vajalikud tooted. Asenduseks on tõepoolest pakkuda sojatooted, kuid kui need ei maitse, jääb valik jällegi kesisemaks ja ka nõustajal on teile soovitusi raske anda. Oluline on see, et ka laps ise mõistaks probleemi ja omaks teatud motivatsiooni, sest ainuüksi teie heast tahtest ja pingutustest jääb väheks. See kõik on aega ja kannatlikkust nõudev. Alati võite soovituste saamiseks tulla konsultatsioonile (tel:533 18 008, meil:toitumine@kliinikum.ee).
Heade soovidega, dr.Ehala