Mure seedimisega! palun aidake:) 08.01.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
olen 18 tütarlaps ja mind vaevab juba pikemat aega 2a kõhukinnisus. Toitun korralikult ei piira enda jaox midagi ning käin ka trennis.
Hommikul üles tulles on pidevalt vasakulolev sool paisunud ja teeb valu. Kui WC-s käin siis tuleb justkui "lambapabulaid" ja jube kaua peab punnitama:(
Olen proovinud paljusid nippe Tervisplussist ja võtnud kiudainetel põhinevat toidulisandit kuid abi ei olnud.
Palun aidake kuhu peaxin pöörduma või mida ettevõtma et probleemi lahendada.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kõhukinnisusel on mitmeid põhjusi ning enamjaolt on nad seotud meie toitumisega. Harva on kõhukinnisus mõne kaasuva haiguse sümptomiks. Kõigepealt tuleks vastata küsimusele, mis toimus kaks aastat tagasi kui probleemid algasid. Oli siis mingi haigus, muutsite oma toitumis või liikumisharjumusi vm? Toiduained, mis võivad põhjustada kõhukinnisust, on sageli patsientide jaoks erinevad ning selleks et leida võimalikud "süüdlased" teie puhul, peaks menüüd pisut analüüsima. Oluline on ka piisava koguse vedeliku tarbimine päevas.
Soovi korral olete alati oodatud konsultatsioonile (tel: 53318008).
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev