ülekaalulisus? 30.11.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tervist,mul selline probleem,et ma tahaksin alla võtta, aga ma ei tahaks sellist dieeti pidada,mis organismi rikuks, tean et tuleb spordiga tegeleda.aga tahaksin teada, milline sport on kõige ehvektiivsem..vanus on 17 ja pikkus on 164 cm ning kaal on hetkel 62, sain kusagilt teada,ei mäleta täpselt kust..aga mulle öeldi ,et minu normaal kaal peaks olema 55..ei tea kas see vastab ka tõele.Ja kui pole nii palju aega spordiga tegeleda,koolis suur koormus,siis mida ma peaksin tegema,et alla võtta?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere,
Võttes arvesse teie vanust ning pikkuse ja kaalu suhet ei näe mina küll olulist vajadust kaalu langetamiseks. Samas, kui te ise tunnete, et mõni kilo kergemana tunneksite end paremini, siis pole selles midagi kahjulikku. Tähtis on, et need kilod ei langeks liiga kiirelt, sest muidu tulevad nad sama ruttu tagasi. Esiteks vaadake üle oma päevamenüü, lülitage sellest välja kõik magusad joogid ning vähendage maiustuste ning pagaritoodete osa, kui neid armastate (need on suurimad kaloripommid). Parim viis mõne lisakilo langetamiseks on tuua oma menüüsse rohkelt puu- ja köögivilja. Neid võib süüa pea piiramatus koguses, samas annavad nad enamjaolt vähe kaloreid. Ja veel, parem on süüa regulaarsetel aegadel kõht täis, kui näksida pidevalt natukesehaavalt. Meie raamatulettidel on praegu saadaval ka väljaanded Eestis müüdavate toiduainete kaloorsuse ning toiteväärtuse kohta, olles toeks paranduste tegemisel. Oluline on ka piisav liikumine. Kui õppetöö kõrvalt sporditgemise aega napib, püüdke ära kasutada vähemalt kõik muud liikumise võimalused nagu jalutus-, poeskäigud jm.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev