Liigne kehakaal 23.07.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
olen 53.a. mees, 182 cm pikk, täiskarsklane, suitsetan. Kaalun momendil 98 kg.
umbes aasta tagasi kaalusin 86.kg. Aastaga on lisandunud liiga palju kaalu.
Kogu see lisakaal on kogunenud kõhu ja külgede piirkonda. Liigun küllaltki palju ja ei söö ka eriti ohtralt. Viimasel ajal annab tunda hingamishäire. Ei talu koormusi.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuigi te oma kirjas konkreetset küsimust ei esita oletan, et see on seotud sooviga saada kaal tagasi endisesse suurusjärku. Esimese asjana soovitan teil läbi mõelda, mil moel on teie elustiil viimase aasta jooksul muutunud. Ka esialgu tühisena tunduv muutus võib osutuda kaalutõusu soodustavaks. Näiteks kui enne mindi tööle jala (olgugi see vaid 10-20 minutit), aga mingil põhjusel hakatakse ühel hetkel kasutama transporti või kiire töötempo tõttu jäetakse lõuna söömata, arvates et ega ma ikka õhtul palju rohkem söö. Antud loetelu võib jätkata sadade näidetega. Oluline on, et sellised pealtnäha tühised muutused ei mõjugi kohe. Seega vaadake kriitiliselt oma harjumused üle ning pidage nõu ka oma raviarstiga, kes vajadusel saab teha lisateste, et välistada terviseprobleeme. Soovi korral olete oodatud nõustamisele TÜ Meestekliinikusse.
Heade soovidega, dr.Ehala