Ülekaal 18.08.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere!
Mul on ka kaalu mure. Ma olen 21-aastane 172cm pikk ja kaalun kusagi 83-85kg, täpselt ei teagi, ei meeldi eriti kaaluda ennast. Ma ei saa aru, mis on liigse kaalu põhjus, tegelikult ma mäletan juba murdeeast peale, et alati olen teistes rohkem kaalunud.
Julgen väita, seda kaalu on palju, aga füüsiliselt jõuan kõike teha, paremini isegi kui teised minuvanused: sõuda, ujuda, ratast sõita, joosta jne. Spordi tegemine ei ole eriline probleem.
Oma arust ma eriti palju ei söö, kindlasti vähem kui mu piitspeenike sugulane. Rämpstoidu eriline sõber ka pole ja liha ei armasta ma üldse.
Tegelikult seda sügisest aega ma lausa kardan. Kardan, et tuleb palju kilosid juurde, kui ilmad külmemaks hakkavad minema.
Mis ma peaks tegema, et normaalkaalu saada?
Ette tänades
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie kirja põhjal on tegelikku ülevaadet raske saada. Eelkõige tuleks ikkagi alustada sellest, et panete oma toitumise ja päevase füüsilise koormuse kirja. Mis puudutab toitumist, siis toidu kogus üksi ei näita midagi. Oluline on see, milliseid toitaineid ja millises vahekorras te kätte saate ning kui suur on tegelik päevane tarbitud ja kulutatud energia. Samuti on tähtis toitumise korrapära. Kaalu võib mõjutada seegi, mil moel jaguneb päevane tarbitav energia kellaajaliselt. Kuigi väidate, et sporditegemine pole probleem, siis kas liigute ikkagi igapäevaselt piisavalt? Enda toitumisharjumuste esmaseks analüüsiks saate kasutada nutridate.ee ja toitumine.ee lehekülgi. Soovi korral olete oodatud vastuvõtule.
Heade soovidega, dr.Ehala