Ülekaal 05.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
kirjutan Teile oma ema nimel, kuna tema ineternetikeskonnas suhtlemist ei valda. Ema on mul 57 aastane, igati positiivse ja tragi ellusuhtumisega inimene. Ta on kodune ja grupipeal, kuna põeb küllalti ägedat liigestehaigust ( vist võik seda niiviisi nimetada). Ta elab maal ja lõpetas loomade pidamise aasta tagasi talvel.
Mureks on kehakaal, mis on ilmselgelt liiga suur. Ta on 163 cm ja kaalub 90 kg. Ta jättis pool aastat tagasi suitsetamise maha ( on pikka aega suitsetanud). Võiks ju arvata, et inimene on kodus, töökoormus vähenes ja suitsetamise mahajätmine ka veel ja eks see kehakaal tõusebki, kui sporti ei tee. Tema aga ei ole sugugi käed rüppes istuma jäänud vaid tegeleb enda kaalulangetamisega väga aktiivselt.Nimelt käib ta iga päev 0.5 h tegemas kepikõndi ja on oma menüü ka vägagi kriitiliselt üle vaadanud. Lõpetas, suhkru, saia ja suure rasvasisaldusega toitude söömise. Kaal aga e i alane mitte sugugi. Näen kuidas ta vaevleb, kuna arstil käies selgus ka kõrge vererõhk. Nüüd määras perearst talle hunniku rohtusid. Perearstile ei ole mõtet kaaluprobleemist rääkida, kuna näha on, et ta on ise kaks korda oma patsiendist rohkem sellega hädas ja head patsiendi-perearstisuhet ka ei ole. Minu meelest on nii, et kui nii tüse inimene kas või väikese muudatuse oma söömisharjumuste juures teeb, langeb kaal esialgu väga kiiresti. Temal aga ei ole mingeid muutusi ja see vererõhk on ka suure tõenäosusega selle tõttu kõrge. Oleme kõikvõimaliku kirjandust tervisliku toitmise ja kaalulangetamsie kohta lugenud, abi aga ei ole millestki. Palun öelge, kas ta saaks Tartusse dietoloogi juurde nõustamisele tulla ilma, et ta peaks maksma selle eest tervet varandust. Või on see ainult sellise üüratu tasu eest võimalik ( 450.- H)
Lugupidamisega
Mureline
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Tänan kena kirja eest ning on tore, et oma ema aidata püüate. Kindlasti tasuks ema menüüle pilk peale heita, et vaadata, mida annaks seal ehk veel korrigeerida. Tartus ei oska ma aga soovitada teile vastuvõttu haigekassa alusel. Minu vastuvõtt toimub haigekassa alusel iga päev kella 8-00-13.30-ni Tallinnas, aadressil Gonsiori 3. Kui see peaks sobima, saate registreeruda telefonil 533 18 008.
Heade soovidega, dr.Ehala