Ülesöömine 09.01.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen 20 aastane tütarlaps, olen üliõpilane. Mul on selline küsimus, mida teha siis, kui ei teki täiskõhu tunnet? Söön päevas väga tihti(u 6-7 korda) ja mitte väikeste portsionide kaupa. Sellise koguse peale võiks ju kõht täis saada. Olen tänulik, kui oskate mingigi idee anda, kuidas asja parandada.
Ette tänades,
Liis
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Küsiksin esimesena teilt kahte asja: kui kiiresti te oma toiduportse sööte ja millistest toiduainetest teie põhiline menüü koosneb?
Küllastus- ehk täiskõhu tunne sõltub mitmetest erinevatest teguritest, sh mao venitusest, toitainete imendumisest, veresuhkru tasemest jpm faktoritest. Paremini on täiskõhutunde teke tajutav ka siis kui võtame söömiseks rahulikult aega ega kugista toiduportse alla kiirustades. Kui soovite oma menüüd analüüsida võite tulla vastuvõtule (tel 533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala