Liigne kehakaal. 03.05.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 162cm pikk,kaal 92,0kg ja 47a. naine.Mul on kolm last ja iga lapse kandmisel lisandus mulle 10 kg.kaalule juurde.Olen proovinud igasugu dieete,kaalujälgimist ja püüdnud rohkem liikuda(sportida).Saan suure vaevaga 10-20kg alla ja varsti on kõik kolinal tagasi.Kuna tervis pole enam ka see,mis varem,ei julge enam omapead midagi ette võtta.Kui söön vähem tekivad maovalud,vett juua palju ei saa,lähevad jalad,käed ja silmad turse.Olen nagu suletud ringis.Perearst mingit nõu ei anna ega ka soovita kuhu või kelle poole pöörduda.Oma praegustele tervisehädadele on minu liigne kehakaal kindlasti üks suurim põhjus-nagu nahahaigus peopesadel ja jalalabadel,aastaringe köha ja tursed jalgadel silmadel ning kätel.Kuna perearsti juures käimine enam tulemusi ei anna siis lõpetasin selle.Aga probleem on ikkagi alles,mis kiusab mind nii päeval, kui ka öösel.Kas saaks oma tervist kusagil põhjalikumalt uurida lasta ja arsti abiga leida mulle sobiva dieedi?Kuhu võiks abi saamiseks pöörduda?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Püsiv kaalutõus võib olla seotud teie kaebustega, kuid ilmselt on siin ka teisi põhjuseid. Kuna kaaluga kaasnevad kirjas mainitud terviseprobleemid, on oluline, et kaalulangus oleks püsiv ega jääks pelgalt lühiaegseks projektiks. Viimasest võib enam kahju kui kasu tulla. Need asjad on vaja ennem otsuste tegemist enda jaoks kindlalt läbi mõelda.
Tulge vastuvõtule ja püüame koos teie probleemile lahendusi leida.(Tel: 533 18 008)
Heade soovidega, dr.Ehala