ülekaal 20.12.17 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Minu mure seisneb selles, et kahe aasta jooksul olen juurde võtnud 20kg. Toitumist muutnud ei ole selle aja sees. Talvel 2015 (detsember) suutsin kaalu alandada 70kg'ni süües 1900kcal ja treenides intensiivselt 4-5korda nädalas. Märtsis 2016 alustasin beebipillide võtmisega, kaal suurenes aastaga 10kg ( vahetasin pille selle aja sees 2 korda). Detsembris 2016 pöördusin probleemiga perearsti juurde, tehti kilpnäärme uuringud kõik korras, suunati endokrinoloogi juurde, kes ütles et samuti kõik korras ja ainus, mida ta oskab kaalutõusus süüdistada on beebipillid. Lõpetasin pillide võtmise, kuid kaal siiski tõusis suveks veel 5kg, kuna pillide lõpetamisest polnud kordagi olnud menstruatsiooni käisin günekoloogi juures, kes ütles, et mul on PCOS ja tsükli reguleerimiseks pean siiski pille võtma, samuti tehti insuliinresistentsuse test, öeldi, et näidud on veidi normist kõrgemad, kuid ei vaja metforminiga sekkumist. Suvest on kaal tõusnud veel 5kg. Ühesõaga 2aastaga +20kg, 10kg aastas, hetkeseisuga olen 174cm pikk, kaalun 89kg. Toitumist jälgin, tarbin 1900kcal ja treenin 3-4korda nädalas. Olen katsetanud ka väiksemate toidukogustega nagu 1200-1400kcal, kuid kaal pole grammigi muutunud. Ma olen täiesti nõutu ja ei oska enam antud olukorras, kuidagi käituda. Kaal ei lange ja peegelpilt ei meeldi.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Beebipillid üksinda nii suures kaalutõusus süüdi ei ole. Soovitan teil tulla toitumisnõustamisele, et toiduvalikud üle vaadata ja kohandada kaasnevate diagnoosidega. Kui kaal siiski ei lange, võib mõelda ka rvajadusel avimite kasutamisele. Tulles nõustamisele, tasuks eelnevalt vähemalt 4-5 päeva jooksul pidada toitumis-liikumispäevikut. Infot nõustamise kohta saab aadressilt toitumine@kliinikum.ee
Parimatega, dr. Ehala