olen 22-aastane noor naine. ma ei tea, mis minuga toimub, ma ei saa depressioonist üle. olen võtnud ligi 4 kuud cipramili, ja nüüd peale esimest korda psühhiaatri külastamist, kirjutas ta mulle prozaci. (prozaci võtmist veel alustanud pole). aga ma tunnen,et ma vajan psühholoogi abi ka kindlasti juurde, aga selle eest mul võimalik maksta pole, ning järjekorrad on tasuta ravi saamiseks nii pikad (1-1,5 kuud). tunnen et ma ei suuda ega oska enam ennast armastada, enesekindlus on kadumas, sisemist rahu pole ollagi. õpingud jätsin aastaks pooleli, kas see on mingi lahendus, ei tea. tahaks aega maha võtta, aga käin tööl, ja praegu puhkust nii lihtsalt ei saa. eelmise aasta jooksul sattusin suhtest suhtesse, ja lõpetasin alati kaotajana.kui alkoholi pruugin, ei tea millal piiri pidada, ning siis kaob absoluutne kontroll, nii et suitsiidi mõtted on väga kerged tulema ja tekib hüsteeria. tunnen et vajan tähelepanu ja ei oska enam olla. võibolla see läheb kunagi üle, aga millal???

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Depressioonivastane ravi kestab küllalt kaua aega. Enamasti kuus kuni kaheksa kuud ja mõnel puhul kuni aasta. Hakake ikka Prrozaci võtma. Ärge seda edasi lükake.
Kas tõesti on tasuta ravi saamise järjekorrad nii pikad? Hiljuti väitis ühele mu kirjale vastates härra Palu (Eesti Haigekassa juhatuse liige), et Tallinnas ja Harjumaal on elanike varustatus psühhiaatrilise teenusega vabariigi kõrgeim ja olulisi järjekordi abi saajatele ei ole fikseeritud.
Olgu selle järjekorraga kuidas on. Psühho-Konsultatsioonide nimelisel asutisel on psühholoogide jaoks haigekassa andnud pisikese lepingusutsu ja ma arvan, et ma võin Teile lubada, et Teie saate sellest osakese endale. Kui te olete ikka Tallinnast või Harjumaalt. Kirjutage mulle abx@hot.ee ja lepime midagi kokku. Ma olen vahepeal ära aga esmaspäeval olen jälle tagasi.
HK