Öelge, mida teha, kuidas sellest üle olla ja üle saada, kui tööl läheb midagi viltu ja see teeb nii õnnetuks. Kokkuvõttes olen inimene, kes võtab kõike väga südamesse, ebaõnnestumisi jm. Ja põen asjade üle veel ka tagantjärele. Et asja tuumast aru saada, peaksin tooma mõne näite-sest tundub tegelt naeruväärne. Esimese hooga olen nii närvis ja kukun asja parandama, jättes mõnikord hoopis lolli tunde, kuigi võisksin oodata ja rahuneda ja mõista, et ei ole asi üldse nii hull. Aga mõistus ja tunded on tasakaalust väljas, lained pea peal kokku löönud ja kohe tegutsema. Kuigi öeldakse,et peaks ootama kuniks mõistus ja tunded on taas tasakaalus.
Mida soovitaksite, et muutuksin nö veidi vabamaks! Ei võtaks kõike südamesse ja ei otsiks ja ei näeks igal pool tonti. Olen 23 aastane neiu.
Ette tänades,
Thelia

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Teate, Thelia. Mul ei jää sellisel juhul midagi muud üle kui vastata standardse viisil: võtke endale psühhoterapeut abiks. Kahjuks on see sedalaadi raskus, mis võib vajada pikaajalisemat käsitlemist. Aga et selles selgusele jõuda, peab kellegagi nõu pidama ja asja arutama. Võimalik, et siin piisab mingi uue mõtte peale tulemine. Mis käib Teie vigade tegemise kartuse kohta. Aga eks seda peab koos psühhoterapeudiga ikka arutama. Niimoodi siin võin ma esitada ainult mingeid triviaalseid nõuandeid või seletusi, mis ei tarvitse teie puhul üldse kuidagi paika pidada. Ja võimalik, et ka minu praegune arvamus, et seljuhul on vaja asju pikalt ja põhjalikult arutada, ei pea samuti paika. Rumal oleks ka mingeid soovitusi teadmata, mis on Teie vigade tegemise kartuse alus. Näiteks, võiksin ju soovitada, et tehke iga päev tööl üks viga. Selline, mida on kerge parandada ja mille tegeemine ei too kaasa endaga tõsiseid tagajärgi. Aga kas ma tean, on Teie töö üldse selline, kus on võimalust teha vigu, millel ei ole tõsiseid tagajärgi teistele. Ei tea. Ja palju muudki veel ei tea. Ja seetõttu ma ei saagi teile hetkel muud soovitada, kui minge palun mõne psühhoterapeudi juurde ja arutage asja. see nõuab küll teatud investeeringuid, kuid see on investeering tulevikku, parema tuleviku heaks. Mis tasub end kindlasti ära. Kui mitte rahas siis paremas ekukvaliteedis. Mis võib kaudselt tähendada ka (ehk) paremat teenistust. Kes teab.
HK