Tere! Minu probleemiks on see, et mind valdab elutüdimus. Olen 24 aastane ja kasvatan 5 aastast tütart. Mul on ka elukaaslane, kes ei ole lapse isa.
Tegelikult peaks ma ju olema väga õnnelik, sest mul on kõik olemas-ilus ja andekas laps, väga tore ja hoolitsev ja rahulik mees, korter ja maja jne., ainult raha on natuke vähevõitu, sest tööl ma ei käi, vaid õpin.
Miks siis nii sageli valdab mind tunne, et tahaks kõik jätta ja minema minna?
Ma vihkan kohustusi ja soovin, et elu oleks täis ootamatusi ja üllatusi. Ma tahan seigelda ja et igas linnas ootaks mind uus mees.Varem (enne lapse sündi) see oligi nii, aga ka siis ei olnud ma rahul, sest igatsesin püsisuhte järele.
Samas ma ei saaks öelda et ma oleksin väheliikuv või et mul ei oleks sõpru. Ka oma huvialadega tegelen ma pidevalt (laulmine ja kitarrimäng, tantsimine, luuletamine, unistamine).
Kas te võiksite mulle nõu anda, et ma jälle kõike ära ei rikuks ja ei tõttaks õnne ja seiklusi otsima?
Tänan!

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Valik seikluste ja perekonna vahel võib tõepoolest osutuda mõnikord keeruliseks. Küsimuse võb püstitada nii, et kumb on mulle olulisem? Või siis nii, et missugused peaksid seiklused olema, et see pereelu ei ohustaks? Igal juhul soovitan pöörduda psühholoogi poole. Kõigepealt võiks uurida seda, kas Teil tõepoolest on depressioon, mida oleks tarvis ravida. Kui seda pole, siis tasuks aru pidada, kuidas leida tasakaalu kohustuste ja seikluste vahel ning kuidas edaspidi rahulolematust ja depressiooni ohtu vähendada.