Perearst 1 957 nõuannet

Otsi küsimusi ja vastuseid märksõnade kaudu

Otsi

Nõuanded teemal: Perearst

Muhk küüne all

Umbes aasta tagasi tekkis mõlema jala suurele varbale küüneseen. Läksin koheselt arstile ning määrati tabletiravi, võtsin tablette pea pool aastat ning ka viilisin küünt tugevalt. Kahjuks viilisin küüle ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa:

Tere,
Otsuse tegemiseks peaks kindlasti kahjustatud küüsi kõigepealt nägema. Küünemuutuste põhjusi on palju erinevaid: lisaks seenhaigusele ja traumale ka mitmed erinevad kroonilised haigused, näiteks ...

Loe edasi

Omega 3 ja D vitamiin

Tere.
D vitamiini tase oli veres 20. Hakkasin tarvitama D-pärleid 1000 IU, 1x päevas, tänaseks olen võtnud kokku veidi üle kuu. Viis päeva tagasi hakkasin võtma juurde Omega 3 E vitamiiniga, 1 kapsel ...

Le Vallikivi

Vastas dr Le Vallikivi:

Tervist
Kui omega-kapslid tekitasid sobimatut reaktsiooni, siis tuleb need ära jätta. Nii madala D-vitamiini taseme puhul peaks sellega kindlasti jätkama ravidoosis, sh suvel, sest Teie organismi varud ...

Loe edasi

Jalale tekkinud kogu punaseid/lillakaid täppe.

Tere,

Mind on muretsema pannud punased/lillakad täpid jalal mille avastasin peale sügamist. Kas tegu võib olla täppverevalumitega? Mis tavaliselt tekitab sellist ärritust nahal ja kas selle põhjuseks ...

Le Vallikivi

Vastas dr Le Vallikivi:

Tervist
pildi järgi tundub, et sügatud on kõrvalolevat putukahammustust ja tõepoolest need väiksed täpid on täppverevalumid (kui Te vajutate sinna peale klaasi, siis on täppverevalum ka läbi klaasi näha ...

Loe edasi

Huuleherpes

Tere!
Mul on aastas kord-paar huuleherpes. Tavaliselt algab see pakitsustundega, siis tulevad villid ja kõik ikka pakitseb ja läheb aega kuni paraneb.
Nüüd on mul huulel samuti villid ehk vist ohatis, ...

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa:

Tere,
Huuleohatist põhjustab herpesviirus number 1 (HSV-1). Sellele nakkusele on iseloomulik, et ägenemiste puhul tekivad villid enam-vähem ühte ja samasse kohta. Samuti on herpesviirusinfektsioonile ...

Loe edasi

Keel

Keel on lapiline,keskel katt ja praod sees .Mida peab tarbima,et see probleem kaoks ?

Kristi Otsmaa

Vastas dr Kristi Otsmaa:

Tere,
Kahjuks on hetkel infot liiga vähe, et saaks adekvaatselt vastata. Ühe võimaliku põhjusena tuleb kõne alla suuõõne seeninfektsioon. Sellisel juhul on raviks vajalik tarvitada ravimit, mida saab ...

Loe edasi

kas aneemia?

Tere, tegin vereproovi ja soovin täpsustust mõningatele näitajatele
hemoglobiin 128
hematokrit 37,2%
neutrofiilide suht. 40,1%
Lümfotsüütide suht. 47,5%
ferritiin 18,9
need tulemused suht piiripealsed ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi:

Tere !
Minu aus vastus on selline- aneemiat nende näitude põhjal ei ole. Noore naise hgb tase 128 on hea. Kui see oleks alla 110- see oleks madal. Tähtis number on ka MCV, seda vastust ei ole näha. Nüüd ...

Loe edasi

Imelikud täpid silmal

Tere. Põdesin 1,5 aastat kroonilist, alaägedat sinusiiti paremas põskoopas, seoses eemaldatud purihambast tekkinud luukanaliga, mis nüüd 6 mail operatsiooniga suleti. Luukanal oli alates 2006, aga sinusiiti ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi:

Tere !
Tänan usalduse eest. Need kollakad täpid või naastud on arstikeeli ksantelasmid. See on rasva ja kolesteroolikogum silmalaugudel, kuid ka mujal kehal. See võib olla seotud kõrgenenud vere kolesteroolitasemega, ...

Loe edasi

Aneemia ravi

Tere,

Arst määras mulle 2016a alguses 2xpäevas rauatabletid, kuna on suur väsimus ja Hgb 104. Esmalt võtsin ligi 1kuu Retaferi 2x päevas (mõjutas seedimist). Seejärel tabas mind 1nädalane palavikuga ...

Le Vallikivi

Vastas dr Le Vallikivi:

Tervist
sellisel juhul peaks tõepoolest uurima, mis on rauapuuduse põhjus - kas on tegemist ülemäärase rauakaoga või halva imendumisega. Esmased analüüsid ja uuringud saab teha oma perearst, kes vajadusel ...

Loe edasi

ragiseb

Mida teha? Pikali heidan hakkab krõgisema ja piuksuma hingetorus,kurgus
Olen kopsud,bronhid kontrollinud,kõik korras.Kurguarst ütleb ka korras.
Hakkas 1,5a tagasi peale kilpnäärme operatsiooni (pool ...

Le Vallikivi

Vastas dr Le Vallikivi:

Tervist
Kui Teid on nii mitme eriarsti poolt põhjalikult uuritud ja kõik kehalised haigused välistatud, siis ei jää muud üle kui sümptomaatiline ravi - ehk siis kõik need vahendid, mis Te juba kasutanud ...

Loe edasi

Südame lisalöögid, vererõhuravimi kasutamise lõpetamine

Tere!

Olen viimased 15 aastat kasutanud vererõhuravimit Bisoprolol. Viimastel aastatel, füüsilise vormi paranedes, olen ravimikoguseid vähendanud. Viimastel nädalatel olen püüdnud ravimi kasutamist ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi:

Tere
Bisoprolol on tõesti vererõhuravim, selle näidustus on ravi vajav kõrgenenud vererõhk. Kui olete saanud vererõhu normi teiste võtetega- kehakaalu alandamine, soola piiramine, paras füüsiline koormus ...

Loe edasi