Kaalutõus 15.07.23 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Minul mure kaalutõus. Olen 39 aastane ja olen viimase aastaga juurde võtnud ca 17 kg. Kaaludes hetkel 82 kg ja olen 162 pikk. Toitumises muutusi ei ole. Jälgin söömist , söön ca 1700 cal päevas. (olen ka kasutanud toitumiskavasid, aga kaal ei lange) Varem fui kasutasin siis alati langes ka kaal. Alates märtsist (ca 4 kuuga) on kaal tõusnud üle 10 kg. Pidev väsimus on, ja tarvitanud ka raua preparaate kui Ferretiin ja Hemoglobiin on madalad. Mis mu suure kaalutõusu põhjus võiks olla ja kuidas seda kontrolli alla saada.
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Teie kehamassiindeks on 31, mis vastab rasvumise esimesele astmele. Tõenäoliselt on probleem hormonaalsüsteemi töös, nii peaks hormoonsüsteemi tööd arvestades dieedi koostama. Seda on omal käel raske teha, seega soovitan pöörduda toitumisspetsialisti poole, kes teeb teile terapeutilise dieedi, ütleb, millised vere- ja uriinianalüüsid peate läbima. Järgmiseks peate järgima toitumist ja unerežiimi. Toitlustamine peaks olema 5-6 korda päevas.