Kolestorool 13.02.23 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Sain kolestorooli tulemused kätte, kuid perearst (mingil põhjusel) ei öelnud kui hull asi on. Kas saaksite palun aidata vastusega?
Kolesterool 6.9
Mitte-HDL kolesterool on 6.0
LDL 5.1
Detsembris tõusis vererõhk. Korraks ka 165/92 ning hiljem oli 150-155/96-100 piires. Peale seda kirjutati välja ravimid ning praegu on 128-135/80-88. Esineb ka pearinglus, vahel peavalu.
Olen käinud neuroloogi juures ning ikka ei tea kas see kõik on omavahel seotud.
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Pearinglus, kõrge vererõhk, need on sümptomid, mis viitavad kõrgele kolesteroolitasemele, võivad esineda krambid, valu jalgades (tallad), valu südames. Tavaliselt saadetakse patsient pearingluse ja kõrge vererõhu ilmnemisel vereanalüüsile kolesterooli määramiseks.
Teil on kõrge kolesteroolitase, normaalne peaks olema <5, LDL peaks olema <3.
Kindlasti peate oma toitumist muutma, spetsialist koostab toitumiskava, kirjutab üles lubatud/keelatud tooted ja lisaks ütleb teile, milliseid ravimeid tuleb apteegist ilma retseptita osta