Inuliin ja seedehäired 01.11.22 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Püüan tervislikult toituda ja pidada dieeti, et madaldada kolesteroolitaset veres. Mulle väga maitseb maapirn ja teen meelsasti sellest toitu. Kuid mulle tundub, et just maapirn tekitab gaase. Lugesin, et maapirn sisaldab inuliini ja see võib mõnel inimesel olla raskesti seeditav. Mu küsimus on, kuidas maapirni süüa et see võimalikult vähem vaevusi tekitaks? Kas keedetult, toorelt, seda peaks kombineerima mõne muu toiduainega? Kas maapirni söömine (vaevused välja kannatades) võib anda mingeid püsivaid tervisehädasid?
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Vastus on väga lihtne, et gaaside moodustumist vältida tarbitakse köögivilju ja puuvilju toorelt ja keedetult, maapirn on köögivili.