toitumine 26.05.19 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 16 aastat vana ja 171 sm pikk. Viimased kuud on mul probleemid toitumisega. Sügisel kaalusin 60, praegu 72kg. Söön nii palju, et tekkib kõhu valu ja ei saa liiguda. Üle söömine toimub 4-5 korda nädalas, söön nendel päevadel umbes 5000 kaloorit. Ma saan aru, et ei tohi süüa, aga kontrollida ei saa seda. Järgmistel päevadel proovin normaalselt süüa ja tervislikut, aga iga kord tuleb soov kõhu täiesti terveks teha. Mul on väga hirmus, et see jätkub edas pidi ja tulen liiga paksuks, tulevad probleemid tervisega. Praegu on juba mõnikord raske liikuda.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Söömisprobleemid on sageli seotud meeleolu, liikumisaktiivsuse, une ja vaimse tervisega.
Kõik need punktid tasub enda joks lahti mõtestada. Magan ma piisavalt ja hästi. Liigun ma piisavalt. Millised on minu suhtedpere ja sõpradega. Kui suureks hindal oma pinget.
Vajadusel tasub nõu küsida kas siis perearstilt või psühholoogilt. Sõltuvalt elukohast tasub uurida olemasolevaid nõustamisvõimalusi.
Toitumise osas võib abi olla toitumispäeviku pidamisest. Seda saab teha näiteks nutridata.ee keskkonnas, aga võib ka kasutada erinevaid äppe (N: MyFitnessPal, jm). Ise hätta jäädes võib lisainfo saamiseks pöörduda toitumisnõustaja vastuvõtule.
Parimatega,
dr. Ehala