Hommikune kõhulahtisus 15.03.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tänan vastuse eest.Küsiksin veel lisainfot.minu probleem oli. hommikune kõhulahtisus.Ma ei võta ravimeid-mul on küll sapikivid-kas need võivad mõjutada sooltetegevust? Soovitasite seedesüsteemi uuringut-mida konkreetsemalt pean selleks tegema?kas on mõtekas toidutalumatuse testi teha?
Aitäh!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Sapikivid võivad olla seotud seedetegevuse muutusega. Vaadake üle oma toitude rasvasisaldus ja vältige (eriti) õhtuti rasvarikkaid toite (rasvased kalaroad, liha, rasvased piimatooted). Õhtusöök võiks koosneda enamjaolt kergelt töödeldud köögiviljadest (supid, hautised, jmt). Teie perearst teab, mis analüüse olete andnud ja oskab selles osas kindlasti soovitusi teha. Püsivate kõhulahtisuste korral on näidustatud gastroenteroloogi konsultatsioon, kes saab otsustada vajalike eriuuringute osas.
Parimatega, dr. Ehala