Tervislik toitumine 05.03.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Räägitakse, et suhtumine kanamunasse on muutunud. Et enam ei pea piirama muna söömist kolesterooli tõusu hirmus.
Kas on see nii?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kolesterooli saame süües kõigist toiduainetest ja toitudest, mis sisaldavad loomset rasva. Seega ka munadest. Ükski toiduaine eraldivõetuna pole otseselt hea ega halb. Arvestada tuleb kogu võimaliku päevase kolesteroolihulgaga, mida süües saame (piima-, lihatooted, muna, loomse rasvaga valmistatud toidud, jm). Süües väiksema rasvaprotsendiga piima- ja lihatooteid, rikastades oma menüüd lisaks nädalas mõne munaroaga ning jälgides söödud toidu koguseid, ei tohiks otseselt probleeme tekkida.
Parimatega,
dr. Ehala