Ülekaalulise ravi 22.01.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Küsimus: Kas ja kus on võimalik Eestis ravida ülekaalulisust? Mida saab ette võtta üli suure kehakaalu vähendamiseks? Iga liigutus üli suure kehakaalu juures on inimesele tõsine väljakutse. Minu vend (47a.) on ülekaaluline ja hingamisraskusega. Viimane kord kaalus vend 218 kilo.Vend pidas oma talupidamist kuni 2016aastani ja talutööd algusest lõpuni välja on küülaltki liikuv ja koormust andev, kuid kehakaal ei vähenenud.
Tänaseks on vähenenud ka liikumine või liikumine pea olematu, kuna jalad ei kannata raskust välja ja hingamisega tekib raskusi (hingeldamine ja köha). Vestlesime perearstiga, et abi saada või soovitusi, kuid perearst ütles otse, et tema ei oska venda aidata ja pöördugu Tallinnasse. Vend käis 2017a. kevadel mao vähenduse arstil ja sai arstilt infot, et temaga hakatakse tegelema alles siis kui kaal on langenud 10% praegusest kaalust. Kahjuks kaal on 10% tõusnud ja vennal puudub elamise tahe. Vend sööb tavalist toitu (ise tehtud supid, praed, salatid jne.) ja vähe poolfabrikaate, aga kaal tõuseb järjepidevalt. Arstid on senini ainult halvustanud ja näpuga näidanud, et vaata mis teed! Vend on proovinud dieeti, aga kui mingit tulemust ei näinud, siis langes depressiooni ja andis otseses mõttes alla. Palun abi!!!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Antud kaalu juures on lahendus siiski vaid maovähendus operatsioon ning siin tuleks kirurgidega uuesti rääkida. Kirurgilise sekkumise kõrval tuleb aga kindlasti toitumine üle vaadata ja hinnata, mida alustuseks tavameetoditega teha saab. Võite oma vennal paluda tulla minu vastuvõtule meestekliinikusse Tallinnas. Vastuvõtule eelnevalt tuleks panna kirja vähemalt 4-5 päeva söögid joogid ehk siis pidada täpselt oma toitumispäevikut. Kui mul on parem ülevaade venna seisundist ja söömismustrist saame arutada, kelle juurde võiks minna maovähendus operatsiooni asjus. Registreerimise kohta saab infot toitumine@kliinikum.ee meilile kirjutades. Vajalik on perearsti saatekiri meestekliinikusse.
Parimatega, dr. Ehala