ülekaalulisus. 19.06.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.Olen 34a.vanune naine ja 167 pikk.Kaalun aga 80 kg.kaal hakkas tõusma poolteist aastat tagasi ja 80 kg-ni tõusis kaal 3 kuuga,kuhu on jäänud pidama.Enne seda kaalusin umb.55kg.Toitumisharjumused on terve elu olnud enam-vähem samad,magus puudub,leib-sai puudub,võid ei söö,enamasti juurvilja,loomaliha,kana,kala,joon palju(1,5l)päevas rohelist teed,paar tassi kohvi,ei liigu just palju,kuid teen trnažöriga kodus trenni.Peale stressi nagu muid haigusi endal ei tähelda samuti.Pöördusin ka spetsialisti poole aasta tagasi.Organismis aparaadi järgi on kõik väga hea mineraalide ja lihasmassi ja muude näitajate koha pealt,kolesterool ja veresuhkur normis.Öeldi ainult,et ma peaksin rohkem sööma.Minu päevane kaloraaž on kusagil 500-800cal.Olen terve aasta söönud rohkem,nii 1200 cal,kuid kaal seisab endiselt.Mida mul veel annab ära teha või kuhu pöörduda?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui kõik tehtud analüüsid on normis võin vaid teie kirja põhjal oletada, et olete range režiimiga enda organismile karuteene teinud. Kindlasti ei saa pidada piisavaks kaloraaži 500, 800 ega ka 1200 kcal päevas, eriti kui sellele lisandub ka treening. Soovi korral võite tulla vastuvõtule, et analüüsida, mil moel teie toitumist tasakaalustada (reg: 533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala