Buliimia. 08.10.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, mul on selline suur probleem, et olen buliimik.
Alguse sai see siis , kui hakkasin natuke toitumist jälgima. Algul läks kenasti, söögiisu nagu polnudki suur, sõin ka mitmekülgselt , aga jälgisin portsjoneid ja kaal langes ilusti.Olen 173 cm pikk ja enne kaalu langetamist 56 kg- nüüd 45-46 kg. Nüüd söön hommikul tavaliselt natuke putru veega, lõunaks juurvilju kas täisterariisi,-makaronide või tatraga ja õhtuks kodujuustusalat ja rukkipala. Ostan ka poest ainult light tooteid-jogurteid, juuste jne. Ja muidugi söön ka palju puuvilju.Omaarust on see nagu normaalne ja kaal enam ei langegi, aga nädalas 1 kord kindlasti teen sellise päeva, et ostan poest kõike paremat ja õgin korraga sisse ja siis oksendan välja.
See toidust mõtlemine ja kalorite arvutamine on suur osa mu päevast ja nii ära tüüdanud, et ei suuda ka lõpetada.Tean ise , et olen ka liiga kõhna , aga samas juurde ei taha võtta ega alla ka mitte.
Paljud juba küsivad, et mis mul juhtunud ja kommentaarid ka , et kas ta anorektik. Mehega suhetest ei räägiks üldse, sest me ei saa enam üldse läbi ja seksuaalsuhted peaaegu puuduvad, sest mina ei taha ja ei viitsi.
Olen veel 25 aastane ja mõistus peaks peas ju juba olema(mul on väike laps ka ,kes 3-aastane), aga ei teagi mis edasi teha ja kas peaksin kuskilt abi otsima, aga ei usu, et nad saavad aidata.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Lugedes teie kirja jääb mul üle soovitada teil kindlasti abi otsida. Olete alakaaluline ning nagu kirjast nähtub oma toitumismõtete küljes kinni. Toit peaks olema meie elu igapäevane meeldiv kaaslane mitte ike ja pidev painaja. Kindlasti võite üsna pikka aega niimoodi vastu pidada, kuid pikemas perspektiivis on sellel kõigel tugev mõju teie tervisele. Kuna olete noor ema, siis vastutate peale enda veel ka oma lapse eest, kes vajab teie armastust, tuge ja nõu. Viimast saate anda vaid siis kui oma probleemide lahendamisega vähemalt algust teete. Peaksite esmajärjekorras pöörduma psühholoogi või psühhoterapeudi konsultatsioonile, kes on antud probleemidega ka varem tegelenud. TÜ Kliinikumi Psühhiaatriakliiniku juures on olemas ka spetsiaalne keskus, mis tegeleb toitumishäiretega. Esmaseks konsultatsiooniks võite pöörduda ka minu vastuvõtule (tel: 533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala