kaalulangus 28.02.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Olen 41-aastane naine, tänu opile on üleminekuaeg käimas 4 aasta, hormoonravi ei kasuta. Soovin teada, kas minu kaalulangus on normaalne. Viimati olin tõsises 40 kraadises palavikus nädalapäevad enne kui ravi sain, eelmise aasta novembris. Diagnoos oli äge bronhiit. Haiguse ajal süüa ei tahtnud. See haigus on nüüdseks välja ravitud. Alles kuu-poolteist pärast haigust tundsin söögiisu kui sellist. Sinnamaani sõin hädapäraselt ja sunniviisil. Praegu ei taha muud süüa kui lemmiktoitu - liha ja kartulit ükskõik mis viisil. Joon palju piima. Suhkrut otseselt ei tarbi kuna ei joonud enne ega praegu kohvi ega teed. Samuti ei suitseta. Täielikult olen menüüst välja jätnud magusa, mida kuni haiguseni tarbisin iga päev - saiakesed,tordid, koogid kreemid. Söön ainult saia - vahel. Sellist "dieeti" saab nüüdseks pea 2 kuud. Kehakaal langeb, kokku 3 kuuga 15 kg ja langeb jätkuvalt. Kuna olen kõrge vererõhu pärast pidanud tegema erinevaid uuringuid (vereproovid, veresuhkrud, röntgenid, ultrahelid, kilpnäärmeproovid), siis kas on õige arvata, et kaalulanguse tingib menüü muutus? Kuidas välistada näiteks kasvajalise haiguse olemasolu? Erilist väsimust nagu ei ole, ei higista ülemääraselt... Aga kaalulangus tekitab samuti probleeme, lisaks riiete ümberõmblemisele on pähe siginenud tõsised muremõtted. Tänan ette vastuse eest
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Saan aru, et olete viimasel ajal olnud siiski pideva arstliku järelevalve all ning andnud ka korduvalt analüüse. Lisaks on tehtud ka ultraheliuuringud. Juhul kui organismis oleks mõni tõsine haigusprotsess tuleks see ikkagi analüüsidest välja. Ilmselt on kaalulangus tingitud nii põetud haigusest kui ka tugevalt muutunud menüüst. Jälgige, et söögikordade vahed ei veniks liialt pikaks. Sööge pigem korraga vähe, aga sagedamini. Püüdke menüüsse lisada erinevaid valgurikkaid toiduaineid. Haigusjärgsel taastusperioodil on oluline ka piisava hulga vitamiinide saamine, seega lisage menüüsse nii juur-kui puuvilju ning vajadusel tehke läbi vitamiinikuur. Kui oma nõust jääb puudu, olete oodatud konsultatsioonile (tel: 533 18 008).
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev