Ülekaalulisus 18.12.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Sooviksin teada, kas on olemas ka mingi spetsiaalne meditsiiniline ravim, mis aitaks alandada kehakaalu? Reklaamitakse ju paljusid käsimüügis olevaid, kuid millegipärast mulle tundub, et need ei pruugi olla nii efektiivsed.
Selletõttu küsingi, et äkki on retsepti alusel võimalik mingit kindlat ja tõestatud ravimit tarvitada, et aidata kaasa kallu langetamisele?
Sporti teen, liigun piisavalt ja toitumist samuti jälgin, kuna olin aastaid tagasi kaalujälgija. Kuid nüüd seoses ühe neuroloogi määratud ravimiga on kehakaal hakanud kasvama ja see teeb murelikuks.
Tervitades,
Margit
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teatud ravimid, mis lubavad kaalu alandada on olemas, kuid nad ei toimi kõikidele ühtemoodi ja on kasutatavad küllalt piiratud juhtudel. Kuna ülekaalulisus on probleem kogu maailmas, siis ilmselt on lähiajal oodata ravimiturule uusi preparaate, mis võivad osutuda üsnagi efektiivseks. Mis puutub vabamüügis olevatesse toidulisanditesse, siis need on tõepoolest enamjaolt vähetoimivad, kuid siingi võib dieedi alustamisel ja oma toitumis-liikumisrežiimi muutmisel tuge leida.
Juhul kui arvate, et teie kaalutõus on seotud kindla ravimiga, tuleks kaaluda viimase asendamist mõne analoogiga (tänapäeval on enamus ravimitele võimalik leida asendajaid ning kuna oleme kõik pisut erinevad, siis ühele sobib paremini üks, teisele teine ravimi analoog). Kindlasti ei ole kasu sellest, kui tarvitate koos juba määratud ravimit, millel arvate olevat kõrvaltoimena mõju kaalutõusule ja siis võtate juurde preparaate, mis peaksid toimima kaalu alandavalt. Sellisel puhul võite oma ainevahetuse hoopis paigast lüüa.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev