Lapse magusaisu 26.03.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Minu 5 aastasel lapsed on koguaeg magusaisu. Eks vanavanemad ja tuttavad alati külla tulles toovad midagi kuid kui kodus midagi võtta pole siis sööb ta salaja suhkrut. Hambad on katki ja kaal on ka veidi suur. Kas peaksime pöörduma arsti poole või on ka mingi võimalus, et tal on mõne vitamiini puudus?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Osadel lastel ongi suurem magusaisu, kuid kui sellega kaasnevad terviseprobleemid ja kaalutõus tuleks esimese asjana kogu lapse toidulaud üle vaadata. Kui toiduvalik üldiselt on ühekülgne, kui laps ei söö regulaarselt ja kui ka uneaeg pole piisav, võib see viia liigsele magusalembusele. Loomulikult on sellisel puhul puudu ka vitamiinidest ja mineraalainetest, kuid eelkõige tuleb leida üles põhjus, sest ainuüksi mingi toidulisandi juurdeandmine püsivat tulemust toiduvalikute eelistuse osas ei anna. Ka stress ja pinged panevad lapsi enam magusat sööma, nii nagu täiskasvanuidki.
Parimatega, dr.Ehala