Lapse kaal 31.07.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Ei osanud oma küsimust mujale liigitada, kui "toitumine" alla. Minu poeg on 6 aastane, pikkust 115 cm ja kaalub 16 kg. Aga ta on nii kõhna ja kondine- veresooned kumavad läbi ja luud loe või ükshaaval üle. Kui palju peaks tema vanune poiss kaaluma? Perearst pole midagi maininud, et laps oleks kõhna, aga endal valus vaadata. Laps on hästi aktiivne ja liikuv ja sööb nagu linnupoeg.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Antud pikkuse kohta võiks kaalu olla enam. Samas tuleb kasvava lapse juures jälgide muutusi aastate lõikes. Seda, kas kaalu-kasvu kõver on tõusnud ühes joones või on kuskil toimunud järsk muutus, jms. Viimane info peaks perearstil olemas olema. Lapse toitumisele tuleks siiski tähelepanu pöörata ja vajadusel rääkida probleemist uuesti perearstiga. Normis kaalunumbri kõrval on oluline ju ka see, et arenev organism saaks kätte kõik vajaminevad toitained.
Heade soovidega, dr.Ehala