ülekaalulisus 27.02.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 43-aastane naine,kellel pärast teise lapse sündi(8a.tagasi)kaal enam normi ei lähe.Olen 1m 68 ja kaalun 79kg.Lisaks sellele on mul hüpoglükeemia.Sporti teen kaks korda nädalas(vesivõimlemine),lisaks jalgsi kõnd.
Kuidas saavutada normkaalu ja kas hüpoglükeemia on suhkruhaiguse vorm ning kas seda saab ka ravida?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Hüpoglükeemia ehk veresuhkruväärtuse langemine alla normväärtuse võib suhkruhaiguse korral kaasneda kui ravimi või süstitava insuliini annus osutub vajaminevast suuremaks (N:patsient sööb vähem süsivesikuid kui ravimi doos nõuab). Kirja teel jääb segaseks, kust pärineb teie hüpoglükeemia diagnoos, kuid suhkruhaigusega siin vaevalt tegu on.
Kuna teie puhul pole kaalunumbrid veel liialt üle, siis usun, et kasu oleks juba menüü vähesest korrektsioonist ning ühildamisest päevase füüsilise koormusega. Kõige suuremad kaalutõstjad on kalorite mõttes rasvad. Seega vaadake üle kui palju ja milliseid rasvu tarbite. Samuti pöörake tähelepanu toitumise rütmile. Kas sööte korrapäraselt? Millisesse päeva ossa langeb põhiline kalorikoormus, jne. Kui vajate selles kõiges abi, võite tulla vastuvõtule (tel: 533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala