toitumine ja ülekaalulisus 09.02.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tervist!
Olen küll veel noor kuid mul on jäänud mulje, et kehakaaluprobleemid on inimestel eelkõige seoses nende psühholoogiaga. Suhetega teisete inimestega, elurõõmu kadumine. Ei tunta enam õnne ja imelisust asjadest, mis tunduvad tavalised kuid annavad meile nõnda palju. Sest inimesel, kellel oleks kõik korras poleks ka aega niipalju süüa, kui ta käiks sõpradega väljas, õhtuti jooksmas, metsas uudistamas, koristaks. Ja neid asju tehes kalorid kaovad.
Kas probleem on selles, et inimesed mõtlevad omale haigusi/probleeme välja? Tahaksin ka teada, kuidas saab inimene kiirendada enda ainevahetust?
Ja kas on normaalne, et kooli toiduks antakse maksa? Bioloogias õppisime, et maks puhastab vere mürgistest ainetest. Teeks neile meeleldi avalduse selline toit ära keelata.
Igatahes, soovin teile edu teie arstitöös ning jõudu ja jaksu!
Ps. Loogika on seal, kus loogika puudub
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kehakaaluprobleemid on seotud nii valede toitumisharjumuste kui ka meie meeleolude ja tunnetega. Leides oma elurütmile sobiva toitumisrütmi, mis sisaldab vähemalt kolme täisväärtuslikku toidukorda, hoiamegi üldjuhul ainevahetuse kenasti töös.
Mis puudutab maksa, siis on viimane väärtuslik toiduaine sisaldades organismile olulistest elementidest näiteks rauda ja A-vitamiini. Ühegi toiduainega liialdamine pole kasulik, kuid maksa kasutamine aeg-ajalt oma menüüs teiste lihatoodete kõrval on täiesti mõistlik. Maks töötleb küll kahjulikke aineid ümber, kuid need ained viiakse siiski üldjuhul organismist välja ega jää sinna pidama.
Heade soovidega, dr.Ehala