tere 04.02.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
tere,
Milliseid aineid väheke täpsemalt jääb puudu kui dieedist on eemaldatud piimatooted ja gluteeniga tooted?
Üldjoontes on enam-vähem ettekujutus olemas. Aga huvitab näiteks mu küsimusest üldpilti andes, et kas jääb puudu mõni b-rühma vitamiin, mida Eestis multivitamiinide(jms) seas ei leidu(vähemalt pole paljusi leidnud müügil olevate toodete seas)..B17 vms?
Kas Tartus on võimalik pöörduda teie või kellegi teise vastuvõtule, kel on sellest hea ettekujutus?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mul on teie küsimusele raske vastata kui ma ei tea, miks nimetatud tooted menüüst on kõrvaldatud. Kas see on seotud haigusega? Viimasel juhul saadakse siiski nõustamist, millised toiduained keelatute asemel kasutusele võtta, et oma menüüd tasakaalus hoida. Piimatoodete asemele tuleb tuua teised valgu- ja kaltsiumi allikad. Mis puudutab gluteenisisaldust, siis meie kauplustes on tänaseks müügil erinevad gluteenivabad teraviljatooted. Esmaselt soovitan need asjad läbi arutada oma ravi- või perearstiga. Minul Tartus vastuvõtte pole.
Heade soovidega, dr.Ehala