Klorofüll 03.05.21 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Olen leidnud viimaselajal palju infot klorofülli kasulikkuse kohta. Palju tarbitakse seda ka vedelal kujul. Siinkohal tahakski küsida arsti arvamust selle vedela klorofülli joomise kohta. Kas on see tõesti pigem kasulik? Kui palju on see norm. kogus päevaseks tarbimiseks? Kas pigem kuurina või koguaeg võtta?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Tänu klorofülli teadaolevatele tervist toetavatele omadustele valmistatakse klorofülli ka laboratooriumides poolsünteetiliste preparaatidena. Taolisel kujul saadud ainet nimetatakse klorofülliiniks ehk “vedelaks klorofülliks”. On mõningaid uuringuid, mis näitavad taoliste toodete tervist toetavat toimet, kuid kindlaid doose siin soovitada ei saa ja konkreetsete soovituste tegemiseks oleks vaja enam uuringuid. Toidulisandina tuleks alustada siiski väikeste doosidega, sest kaasuvalt võivad mõningatel juhtudel tekkida kõhulahtisus või muud seedetrakti ärritusnähud.
Minu esimene soovitus on tuua oma igapäeva menüüsse rohkelt rohelisi köögivilju, mis on rikkad mitte ainult klorofülli, aga paljude teiste tervisele oluliste mikrotoitainete poolest.
Parimatega, dr. Ehala