Toitumisprobleemid 03.01.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Nädal aega on olnud pidevalt süda paha, rasvaseid toitusid süüa ei saa - tundub, nagu läheb kõht paiste kuigi otseseid valusid pole. Toitun hetkel ainult puuviljadest, aedviljadest joon vett, mahlasid ja keefiri. Esialgu arvasin, et liialdasin pühade ajal toitude ja alkoholiga, kuigi püüdsin seda vältida, proovisin ainult natuke kõikidest valikutest.
Kas on lootust et samamoodi jätkates olukord paraneb või peaksin pöörduma arsti juurde? Ja kas on üldse haiguslik seisund - perearst on teadlik, et töötan pideva ülekoormusega.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Soovitan teil pöörduda arsti poole ja teha täpsustavad analüüsid-uuringud. Teinekord võib ülepinge tõesti seedetrakti normaalse toimimise paigast viia ning isudele mõjuda, kuid kirja teel ei saa kindlasti otsustada, millega täpselt tegu. Kirjas toodud sümptomid võivad viidata aga näiteks ka probleemidele sapipõiega. Seega tasub minna arsti vastuvõtule saamaks vastust, millega hetkel täpselt tegu on.
Heade soovidega, dr.Ehala