Öine söömine 23.02.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, öösiti ärkan umbes kella 2-4 vahel, seda peaaegu iga öö, ja tunnen, et kõht on meeletult tühi. Söön midagi, heidan voodisse ja jälle magan edasi. Ja kui öösel ärkan ja kapist pole midagi käepärast võtta, siis lihtsalt ei söö, jään meeletu näljatundega magama ning hommikul ärgates pole kõht enam üldse tühi. Ja siis hommikul ei söö, vaid söön alles lõunaajal. JA tühjakõhutunne ja öine ärkamine on ka siis, kui õhtul enne magamaminekut olen söönud.
Millles võiks asi olla ?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Konkreetset põhjust on raske öelda. Kõige tõenäolisemalt on taoline häire seotud toidukordade ebaregulaarsuse ja toiduvalikuga laiemalt. Leidmaks võimalikke seoseid tuleks analüüsida teie toitumisharjumusi. Öine söömine võib olla seotud ka psühholoogiliste probleemidega, liigsuure töökoormusega, halva- ning vähese unerežiimiga, üleväsimusega. Kui probleem kestab soovitan teil pöörduda nõustamisele.
Parimatega, dr.Ehala