Lapse ülekaal 25.01.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Minu 11a poeg on 170cm pikk ja kaalub 80kg. Mure selles, et ta käib 3 korda nädalas korvpallis ja 2 korda ujumistrennis, aga kaal tõuseb kogu aeg koos pikkusega. Hamburgereid ja friikartuleid ta ei söö, samuti magusaid jooke ei joo, ainult mõnikord harva. Kas oleks võimalik mingisugust toitumismenüüd koostada, et teada, kui palju ta midagi sööma peaks, et kõht tühi ei oleks, eriti õhtul pärast trenni. Hommikul sööb kodus alati kell 8.00, koolis on tal lõuna 14.45 ja õhtul sööb siis, kui trennist tuleb - 19.30.
Tänud.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Laste kaaluprobleemidega tegeletakse Tallinnas Mustamäe Lastehaiglas, kust saaks antud teemal nõu. Vajaduse korral võiks nõu pidada ka laste endokrinoloogiga. Kindlasti tasuks pidada toidu ja trennipäevikut. Taoline päevik aitab näha, kus võiksid olla niinimetatud toitumise nõrgad kohad. Toitumisalast lisainfot leiate toitumine.ee leheküljelt. Vaadates teie kirjapandut võib olla üks probleem selles, et toidukordade vahed jäävad liialt pikaks (üle 3-4 tunni) ja sellevõrra võib järgmine toidukord olla liialt suur. Tasub jälgida, et kalorikoormusest ~70-75% jääks siiski õhtusöögi eelsesse perioodi.
Heade soovidega, dr.Ehala